Arrangementets størrelse har selvfølgelig mye å si for valg av destinasjon, men essensen er den samme: Velg en destinasjon som har mer å by på enn ‘kort vei til spisesteder og shopping’.

 

Alle elementer i opplegget skal henge sammen og forsterke hverandre. Dette vil skape en unik helhetsforståelse og gjøre det enklere for arrangøren å formidle sitt budskap. Destinasjonen bør være et godt utgangspunkt for faglig input, lokal historie og tradisjon, spennende utflukter og gastronomiske opplevelser. Utfordringen er å gjøre det underholdende…

 

Det behøver ikke være dyrere og mer luksuriøst, bare unikt og med en spesiell profil.

 

Iveagh Garden Hotel i Dublin er et godt eksempel. Dette er det eneste hotellet i Europa som er selvforsynt med energi. Ganske spesielt. I tillegg til denne grønne profilen, er hotellet både moderne og historisk. Sammenlignet med sjekk-inn-sjekk-ut-hotell, er dette en hotellopplevelse som vil bli husket - og et ekstra pluss til ditt arrangement.

 

Uttrykket ‘faglig innhold’ høres ut som en post man er forpliktet til å fylle. Vi velger å kalle det ‘faglig inspirasjon’ - noe som er spennende, underholdende og lærerikt.

 

Bedriftsbesøk behøver ikke nødvendigvis legges til ‘innlysende’ bedrifter. Velg litt utradisjonelle vinklinger og du vil med en gang oppnå å skape nysgjerrighet og interesse. Nok et pluss for ditt arrangement. Noen eksempler:

 

Velkomstdrink på hotellet, med artig presentasjon fra lokal gin-produsent

Her får man en innblikk i hva som kreves når en liten, lokal gin-produsent skal hevde seg på det internasjonale markedet. Selvfølgelig er det smaksprøver i ulike varianter. Dette blir husket. Selv om presentasjonen bare varer en halvtimes tid, så vil det feste seg i hukommelsen.


Kontraster - både lokalt og internasjonalt

Er man i Dublin kan man selvfølgelig besøke Google og Facebook, eller legge inn en lokal suksesshistorie. Man behøver ikke være verdensomspennende for å ha suksess. Ta en matbit på Avoca cafe med presentasjon av Avocas unike kafekonsept.

 


Uansett hvor man er i utlandet, vil det alltid være forfriskende med smakebiter av den lokale kulturen - så fremt man deltar, og ikke bare står på sidelinjen og kikker. Vi nevner; Lunsj og middag på historiske steder. Utflukter til naturperler - hvor man får beveget litt på seg. Hands-on omvisninger - og utflukter ‘with a twist’.

Sett av tid til lokal kultur og historie


Vår filosofi er at hele reisen skal være en totalopplevelse. Alle inntrykk skal være forbundet til hverandre og skape en helhet.

 

Vi komponerer en underholdende og lærerik firmatur eller tilrettelegger en komplett konferanse. Dette kan vi! Vi har produsert reiser og konferanser for næringslivet i over 30 år. Slapp av og len deg tilbake. BlueXecutive organiserer alt for deg.