BÆREKRAFT & miljø-strategi

BlueXecutive AS er et av flere selskap i nettverket Allseasons.

For å tydeliggjøre at vår miljøpolicy favner alle sesonger og ulike markeder innenfor gruppereiser- og event, har vi etablert en felles plattform for alle områder og alle våre medarbeidere.

To av selskapene i grupperingen er også sertifisert som Miljøfyrtårnbedrifter.

Foruten en felles strategi for miljøarbeid, skal AllSeasons også ha et felles arbeidsdokument som omfatter følgende områder:

  • Helse, miljø og sikkerhet (HMS)

  • Trygghet - plan, prosjektgruppe og øving - crisis management

  • Innkjøp - felles leverandøravtaler

  • Rutinebeskrivelser, maler for bærekraft 

  • Markeds- og forretningsplan med eget bærekraftskapittel og definerte mål

  • Destinasjons- og konseptutvikling med bærekraft som en grønn tråd

BlueXecutives søsterselskap, Expo Vestfold AS, er også miljøsertifisert gjennom Miljøfyrtårn.

Søsterselskapet, Espnes Gold AS, er involvert i samme arbeid og med felles bærekraftsstrategi.

 

Bærekraft

Vi har valgt å jobbe med – og prioritere - tre av FN’s bærekraftsmål:

  • God utdanning

  • Anstendig arbeid og økonomisk vekst

  • Ansvarlig forbruk og produksjon


Felles kriterier for AllSeasons

  • Våre aktiviteter og mål skal, gjennom intern målstyring og ekstern påvirkning, etterleves med utgangspunkt i de ovennevnte punktene

  • Eget prosjekt knyttet til avfallshåndtering og matavfall

  • Vi følger Visit Norways 10 prinsipper for et bærekraftig reiseliv

  • Egen manual for krisehåndtering

  • Oppdatert «HMS Håndbok»